12 Temmuz 2010 Pazartesi

İki film tavsiyesi - Remember me & Ipman

Size seyrettiğim iki film hakkında görüşlerimi aktarmak istedim.

Birincisi, REMEMBER ME. Oyuncuları ile öne çıkan, konusu alışılageldik ama sonu gerçekten sürpriz biten bir film.

Oyuncular dedik, gerçekten sıkı oyuncular var, bir kere sanırım istisnasız bütün kızlarımızın, kadınlarımızın beğenisini kazanan Alacakaranlık'daki vampir çocuk Robert Pattinson başrolde. Yine aynı tip, yine aynı oyunculuk. Bu çocuk gertçekten oynadığı rollerin hakkını veriyor demek yanlış olmaz. Sonra LOST'dan tanıdığımız bir isim, Emilie de Ravin, yani bizim küçük kızımız Claire, yine her zamanki gibi şirin, sempatik bir rolde ve tabi büyük bir usta Pierce Brosnan, yani yakışıklı ve eski Hames Bond'umuz.

Filmin konusu;  Tyler ( Robert ), kaderin bir oyunu sonucu Ally ( Emilie ) ile tanıştığı güne kadar kendisini kimsenin anlayamadığını düşünmektedir. Aşk aklına gelen en son şey olmasına rağmen, Ally’nin beklenmedik şekilde kendine çok iyi gelmesi ve ondan ilham alıyor olmasıyla ona yavaş yavaş aşık olmaya başlar. Bu aşkla beraber mutluluğu ve hayatındaki anlamı da keşfeder.

Film eleştirmenlerden çok yüksek not almamış ama yine de yorumlara baktığınızda beğenen de var, beğenmeyen de. Ancak herkesin birleştiği nokta, sonu çok güzel tasarlanmış.

Aynı konuda benzer bir çok film çekildiği için filmi, sıkıcı bulanlar da var, aslında ben de aynı fikirdeyim, her sahnenin arkasından nasıl bir sahne gelecek, ne olacak hemen hemen hepsini tahmin ediyorsunuz, sadece sonunu kimsenin tahmin edeceğini sanmıyorum.

Seyredin bence, hani aman sakın kaçırmayın demeyeceğim ama en azından oyuncular ve performansları açısından seyretseniz de zaman kaybı olmaz .

Aslında size ikinci tavsiye edeceğim filmi MUTLAKA ama MUTLAKA seyretmelisiniz diyeceğim.

Filmin adı IPMAN.

Tavsiye ettiğim arkadaşlarımdan da aynı beğeniyi aldığımı rahatlıkla söyleyebilirim. Film gerçeklere dayanılarak o kadar güzel aktarılmış ve o kadar güzel sahneler var ki, seyretteiğinizde bana katılacağınızı düşünüyorum. Üstelik Bruce Lee'nin de bu gerçek hayat hikayesinde yer alması filmi Bruce Lee sevenler açısından daha tarihi bir zamana götürüyor. Bir çoğumuz Bruce Lee'yi biliriz, duıymuşuzdur ama yaşamında buraya nasıl geldiğini en azından ben bilmiyordum.

Adını "Bahar Şarkısı" anlamına gelen Wing Chun adlı bayandan alan Güney Çin kökenli dövüş sanatı olarak tanımlanıyor. Filmde de bu sıkça işleniyor ama sahneler nefes kesici. Film uzun bir film, gerçi en başta sanki biraz karate filmi gibi algılansa da, filmin vermek istediği mesaj çok farklı.

Bilmiyorum ben filmi çok beğendiğim için belki sıkıcı yanlarını görmüyorumdur ama dediğim gibi sahneler ve oyuncuların performansı bir çok filmden çok daha iyi. Özellikle de filmde sıkça işlenen Wing Chuın dövüş sanatı ile ilgili yüzlerce haber var, hatta facebook'ta bile onlarca grubu ve binlerce hayranı var. hani araştırmak isterseniz filmi daha sonra kafanızda daha iyi bir yere oturtuyorsunuz.

Abuk sabuk senaryolar yerine böyle tarihe ışık tutan, geçmişte yaşanmış olayları ve kişilerin hayatlarını bugüne taşıyan filmleri sanırım daha fazla seviyorum.

Seyreden arkadaşlarım varsa ve yorumlarını paylaşırsa sevinirim :)

Sevgilerimle,
Haluk
12.07.2010 12:00