28 Ağustos 2010 Cumartesi

Film tavsiyeleri ... Cliente, Firts Mission, Vegetarian ....

Bu aralar yine bolca film seyrediyorum, son aldığım paketin içinde yabancı ve türk filmler var, yabancı filmlerden beğendiklerimi aşağıda sıralıyorum. Türk filmlerde bir kaç gün sonra.....

CLIENTE  ( Müşteri ) : Nedense oldum olası Fransız filmlerini sevmem, oyuncular muhteşem olduğu halde senaryolar, aksiyonlar, çekimler bana hep durgun gelir. Bu filmde aslında  o tarz, durgun, konuşmalı, oldukça fazla el yüzün sorgulandığı bir film, ama yine de bir çok Fransız filmine göre beğendim.

Filmin konusu : 51 yaşına gelen ve son dört senesine Jigolalara para vererek seks yaşayan bir kadının yaşama tutunuşu. Bunun yanında çok sevdiği eşinin ve evinin masrafını ödeyebilmek için gizli gizli jigololuk yapan bir gencin hikayesi. Açıkçası size yazacağım filmler içinde bence en iyisi. ON üzerinden SEKİZ.

FIRST  MISSION : Afrika, Latin Amerika'da çekilen filmlerin hastasıyım. Bu filmde öyle Latin Amerika'da çekilen bir film. Aslında seyrederken bu filmin konusu olması ötesinde gerçekliği yaşattığını hissediyorsunuz. Rol yapsalar da, size o anda oradaki havayı veriyorlar, o yüzden ben filmi çok ama çok başarılı buldum.

Filmin konusu; Doktor olduktan sonra Latin Amerika'da gerillalar ile Devletin çarpıştığı bir ortama  giden doktor kızın idealistliği anlatılıyor. Filmde çok meşhur oyuncular yok, ama çok güzel çekilmiş, çok beğeneceğinizi düşünüyorum. ON üzeriden SEKİZ.

VEGETARIAN : Çin ve Uzak Doğu filmlerinde müthiş sürprizlere hazırlıklı olun. Ne zaman nasıl bir film seyredeceğeniz belli olmuyor. Ben de o yüzden ne zaman Uzak Doğu ile ilgili bir film  görsem mutlaka alıyorum. Bu film de öyle. Çok başarılı mı hayır, çekimleri çok mu etkileyici hayır, ama filmde bir devamlılık var ve bu sizi seyretmeye zorluyor.

Filmin konusu; Gördüğü rüyalar neticesinde et yememeye karar veren evli bir kadının etrafında dönüyor. Eşi, ailesi derken olayın içine kız kardeşinin kocası karışıyor. Tam bir karmaşa. Açıkçası son sevişme sahneleri oldukça erotik ama genelde durağan filmlerden. ON üzerinden YEDİ.

SOLITARY MAN : Muhteşem adam Michael Douglas. Gerçekten yaşlandıkça eskiye göre daha çok rol buluyor. Yine her zamanki hali, seksi, seks arayan ve seks üzerine yoğunlaşan bir adam. Onun dışında oynayan oyuncuların hiç birini tanımıyorum, sanki onun için yapılmış bir film.

Filmin konusu; Çok başarılı bir iş yaşamı sürerken hasta olduğunu öğrenen bir adamın tüm yaşamını değiştirmesi ve saygın bir kişilikten, nefret edilen kişi haline gelmesini konu alıyor. Michael Douglas dışında etkileyici bir oyun sergileyen yok, dediğim gibi filmde onun üstüne kurulmuş. ON üzerinden YEDİ.

SPLICE : Sinemada oynarken gitmeyi arzu ettiğim ama gidemediğim bir film. Ancak filmi seyrederken de çok bir şey kaçırmadığımı açıkça ifade etmek isterim. Benzeri filmler çok çekildi, hatta bence çok daha başarılıları çekildi.

Filmin konusu; Genlerle oynayan iki gen bilimcinin yarattıkları bir tür ile ilgili. Bu tğre karşı sevgileri olduğu kadar tehlikenin de farkındalar ama bu farkındalık o türü yaratmanın ötesinde büyütmeye kadar götürüyor. Ben her ne kadar bilim kurgu sevsem de beni bile tatmin edemeyen bir film diyeceğim.ON üzerinden ALTI.