28 Ağustos 2010 Cumartesi

V-dergi - www.reklamedya.info

Sıdıka Kula benim çok sevdiğim bir arkadaşım, tamamen tesadüfler eseri karşılaştığım bu arkadaşım reklamcı, tasarımcı, yayıncı, gazeteci gibi özelliklerinin yanı sıra daha bir çok meziyeti olan dünya tatlısı birisi. Kendisi Balıkesir'de yaşıyor. Balıkesir ve çevresi için önceleri gazete çıkartıyordu, bundan beş altı ay evvel, yeni bir Web sitesi kurdular ve bu Web sitesinde elektronik dergi yayınlamaya başladılar.

http://www.reklamedya.info

Sıdıka'da gazetesini çıkarmaya başladığında benim yazılarımı da yayınlıyordu, bu sefer V-dergi diye adlandırdığı dergisinde benim seyahat notlarımdan bir köşe yapmayı teklif etti. Çok sevinerek kabul ettim ve bugün 5. sayısı yayınlanan V-dergi'de beş aydır seyahat notlarım yayınlanıyor.

Yazılarım sitelerde yayınlandı, bir kaç dergi de yayınlandı ama böylesine kapsamlı ve renkli bir anlatımla hiç yayınlanmamıştı. Gerçekten her okuduğumda acayip mutlu oluyorum, keyif alıyorum.

Ben seyahatlerimde fotoğraf çekmeyi çok seviyorum. İki nedeni var, birincisi o anları ölümsüzleştirmek, diğer ise gittiğim yerleri arkadaşlarıma tanıtabilmek. En azından onlar açısından da alternatifler yaratabilmek.

Bugün gezmeye gittiğiniz yerler ile ilgili bilgi toplayabilme, kitaplar alabilme şansınız var. Ancak bir çok bilgi genel anlatım yapıyor, oraya gittiğinizde göreceğiniz tarihi yerler, ören yerleri anlatılıyor. Basit bilgiler verilmiyor. Örneğin;  o anki para birimi, fiyatlar, nereye nasıl gidebilirsiniz, toplu taşıma olanakları, vs gibi. Ben bunları da yayınlamaya çalışıyorum.

Örneğin; Yunan Adaları turunda garsonlara verdiğimiz bahşişten, gece giyilecek kıyafetlere kadar anlatmıştım. Daha sonra giden ve notlarımı okuyan arkadaşlarımdan öğrendiğim, bu bilgilerin onlara çok faydası olduğuydu.

Neyse, ben Facebook'tan Sıdıka'ya çok teşekkür ettim ama bir seferde onun için blogumda yazı yazmak istedim. Elektronik dergisine mutlaka bir göz atın, gerçekten son derece kaliteli ve bir çok farklı konuya değinen bu dergiyi çok beğeneceğinizi düşünüyorum.

Web sitesinde  eski sayılara da ulaşma olanağınız var. Bu sayıda Pınar ile benim yapmış olduğumuz Minik GAP turunun fotoğraflarla anlatımını bulacaksınız.

Tekrar teşekkürler Sıdıka, umarım hem sen, hem dergin hak ettiği yere ulaşır.

Sevgilerimle,
Haluk
28.08.2010 13:00