25 Eylül 2010 Cumartesi

Seyrettiğim son 10 film ....

Seyrettiğim son 10 filmin eleştirileri . Puanlamasına göre en yüksek puandan aşağı doğru sıraladım.

1- LA RAFLE : Jean Reno en sevdiğim oyunculardan birisidir, her oynadığı filmin de hakkını sonuna kadar verir. Bu filmde de vermiş tabi. Üstelik film benim favori konularımdan olan 2. Dünya Savaşı ve Hitler dönemini kapsayınca seyretmemem mümkün  değildi.

Konusu; 1942 yılında Hitler'in Fransa ve Parsi'i işgali. Burada yaşayan yahudilerin zaman içinde elimine edilmesi ve bu süreçte Fransızların Almanlara ve Yahudilere verdikleri destek. Bir bölüm Fransızın Almanlardan daha Alman olmasına karşılık, bazı Fransızların da yahudileri kurtarabilmek için gösterdiği çaba. Kesinlikle ON üzerinden ON.

2- IN TO THE FIRE : Oldum olası Uzak Doğu filmlerini çok beğenirim. Özellikle Çin ve Kore bu konuda çok başarılılar. Bu filmde bir Kore filmi. gerçeklerden esinlenerek hazırlanmış bir film. Seyrederken çok etkileneceksiniz.

Konusu; Güney Kore - Kuzey Kore savaşı sırasında çok stratejik bir noktaya Kuzey Kore saldıracaktır, ancak Güney Kore kuvvetleri o an oraya ulaşamamaktadır. Savunmayı ortaokul-lisede okuyan 71 öğrenciye bırakırlar. Bu 71 öğrenci, ellerindeki basit silahlar ile Kuzey Kore ordusuna karşı direnecektir. Oldukça güzel işlenmiş bir gerçek hikaye. Çok ama çok beğendim. ON üzerinden ON.

3- BEAUTIFUL : Yine bir Kore filmi, aslında konu her sinemada aynı şekilde işleniyor, senaryolar da farklı değil. Kore bu tarz dram filmlerinde de oldukça başarılı.

Konusu: Çok güzel bir kızın başına gelenleri anlatıyor. Herkesin çok beğendiği ama bir türlü ulaşamadığı bir genç kıza aşık olan gencin kıza tecavüz etmesi ile başlayan bir süreçte, kızın bu tecavüzü atlatamaması ve güzelliğinin neden olduğu bu olaydan sonra çevre ile sorunlarını anlatıyor. Ben çok etkileyici buldum, mesajlar da oldukça hoş, beğendim. ON üzerinden SEKİZ.

4- KVINDEN DER DROMOTE EN MAND : Yine bir tutku filmi. Aslında sahneler oldukça erotik, konusu da öyle . Yani benzer filmleri seyretmiş olsanız bile bunu da seyredebilirsiniz, beğendim. 

Konusu; Aslında konusu bize yabancı değil, aynı konuda veya benzer konularda çok film seyrettik. Evli ve çocuklu fotoğraf çeken bir kadının, yine evli ve çocuklu bir adamla ilişkisini anlatıyor. İlişki demek aslında zor, müthiş bir tutku ve bu tutkunun getirdiği hiç bir şeyi önemsememe ve delice yaşama arzusu. Çok ailecek seyredilecek bir film değil. ON üzerinden YEDİ.

5- WITCHVILLE : İngiltere tarihi sinema yapımcıları için senaryolar ile doldurulacak bir tarih. Hangi döneme el atsanız mutlaka güzel senaryolar çıkıyor. Bu film de İngiltere tarihi ile ilgili ama biraz daha eskilere uzanıyor.

Konusu; Babası öldükten sonra tahta geçen bir kralın, büyücü ve cadılar ile giriştiği savaşları anlatıyor. Film çekimleri güzel, oyuncular da çok iyi,özellikle Kral Malachi'yi oynayan Luke Goss ve güzeller güzeli MyAnna Buring etkileyici. Hani kaçırmayın diyeceğim bir film değil ama boş zamanınız varsa seyredin dediğim tarzlardan. ON üzerinde YEDİ.

6-POLIGAMY : Metreslerim diye çevrilmiş. Birt Macaristan filmi Aslında konusu ilginç geldi bana, ama nedense bu kadar ilginç bir film için çok iddialı bir kadro seçilmemiş. O yüzden de biraz sıradan bir film olmuş.

Konusu; Bebeği olacağnı öğrendikten sonra panikleyen ve sekste tatmin olamayan bir çiftin sorunları gibi bailıyor, ancak sonra adamın yaşamında gariplikler başlıyor. Her gece eşi değişiyor, yani tip olarak değişiyor ama eşi gibi davranıyorlar. Biraz karmaşık oldu ama seyredince anlarsınız. ON üzerinden YEDİ.

7- 1066 : İngiltere tarihinden bir film daha, bu film oldukça eski tarihlere dayanıyor, Vikingler ile İngiltere'nin savaşlarına. Bu zamanlara kadar geri gidip bu tarz senaryolar üretebilmekte başarılı.

Konusu; Anglo Saksonlar ile Vikinglerin savaşları. O zamanlar güçlü İngiltere, her tarafa savaş açıyor, asker topluyor ve savaşlarından birisi de Vikingler ile. Oldukça bol kan dökme sahnesi var, o yüzden bu tazr filmlerden hoşlanmayanlar bence seyretmesin. Çekimleri ise başarılı diyeceğim. ON üzerinden YEDİ.

8- İNCİR ÇEKİRDEĞİ : Özgü Namal'ın son filmi sanıyorum veya yanılıyor olabilirim. Mardin'de çekilmiş. Oyuncu seçimleri iyi olmasına karşılık ben filmi çok  sıradan buldum, açıkçası beğenmedim.

Konusu; Aslında filmin konusu etkileyici, ölen kardeşler, ölen kardeşlerin eşleri ile evlenmeler ve bunun sonucunda ortaya çıkan aile kavgaları, intiharlar. Bana oldukça karamsar geldi ki nedense bizim filmlerimizde bolca işlenir. Dakikalarca hiç konuşmadan gösterilen yüzler, hiç sohbet etmeyen iki insanın yüzleri. Sanki zaman doldurmaya yarayan bir çok şey. Beğenmediğim için ON üzerinden ALTI.

9- KNIGHT AND DAY : Biz de Gece ve Gündüz olarak gösterildi. Ben artık bu tarz filmleri çok saçma buluyorum ve seyretmekte istemiyorum. Yani insan üstü bir insanın on yüz bin kişiyi tek başına öldürmesi ve o kişiye bir şey olmaması. Tom Cruise sevenler için güzel belki ama Cameron Diaz'cılar da beğenmiş olabilir.

Konusu; Yine ölmeyen adam Tom ile salak rolündeki Cameron. Özel Timin bir türlü öldüremediği Tom'a hadi neyse de, eline ilk silahı alan Cameron'un da özel timcileri haklaması ama bir türlü bir kurşun bile yememesi artık abartının abartısı olmuş. Aksiyon filmi diye çekiliyor tamam ama bu kadarına da pes diyeceğim artık, gerçekten çocuk masalı gibi olmuş. ON üzerinden BEŞ.

10- FOUR LIONS : Ne olduğunu anlamadığım bir film. Aslında terörü çağrıştıran bir tarzı da var ama komik deniyor. Terör konusunu komik bularak çekilen bir film diye seyretseniz de sonunda ölümler olunca filmin ne amaçla çekildiğini pek anlayamıyorsunuz.

Konusu; İngiltere'de yaşayan Pakistan'lı bir kaç gencin bir eylem hazırlığına girişmeleri sırasında başlarına gelen  olaylar. Bunların içinde komik şeyler de var tamam, hatta espriler, diyaloglar komik gibi de, ama sonunda planladıkları bazı şeyleri yapmaları, filmi size sorgulatıyor. ben beğenmedim açıkçası, ON üzerinden BEŞ.


Sevgilerimle,
Haluk
25.09.2010 14:30