18 Eylül 2010 Cumartesi

Trafik Kazaları ve Biz .......

Hepimizi derinden yaralayan ve ne zaman kimin başına geleceğini bilmediğimiz bir ölüm veya yaralanma ...

Evet TRAFİK KAZALARINDAN bahsediyorum, gün geçmiyor ki Türkiye'nin bir yerinden bir trafik kazası haberi duymayalım, insanlarımız bu kazalarda ölüyor, yaralanıyor. Hepimiz çok üzülüyoruz, hele yakınlarını bu tarz kazalarda kaybedenlerin acısını tahmin edemiyorum.

Neden bunu yazmak istedim? Çünkü, durduramıyoruz......

Bakın internetten bir araştırma yaptım, o kadar inanılmaz sonuçlar çıktı ki, belki rakamları böyle verince gerçekten ne kadar büyük bir sorun ile karşı karşıya kaldığımızın farkına varabiliriz.

Türkiye'de 1980 - 2000 yılları arasında, yani 20 yılda tam 3.480 kaza olmuş, ölü sayısı 116.000, yaralı sayısı 1.600.000......Peki  2000 - 2010 yılları arasında yani son 10 yılda ne  ne olmuş, 45.000 ölü, 1.500.000 yaralı.

Yani son 30 yılda nereden baksanız 160.000 ölü.

Örnek teşkil etmeyecek belki ama ABD'nin Irak savaşı sırasında ki bu bir SAVAŞ, kaybettiği asker sayısı 5.000 civarı.

Beni en çok üzense artık bunlara aldırış etmeyişimiz, yani Trafik Kazalarını ve bu kazalarda hayatını kaybeden insanlar için anlık ve kısa süreli üzüntüler duyuyoruz ama sonra geçiyor. Yolda giderken bir kaza görsek, üzülüyoruz, yanından geçerken yavaşlıyoruz, bakıyoruz, Allah Korusun diyoruz, bir kaç kilometre sonunda gaza basıp gidiyoruz. Peki o arada ne düşünüyoruz? Kim o anda ne olduğuna dair bir fikir yürütüyor da, ben daha dikkatli gideyim diyor? Çok azımız ....

Biz neler mi yaparız;


  • Trafik kurallarına uymayı sevmeyiz, 
  • Trafik polisini hiç sevmeyiz, 
  • Trafik kuralını ihlal edip, Trafik Polisinin bizi idare etmesini isteriz, 
  • Hatta cezayı yazdırmamanın ( !! ) yollarını ararız, 
  • Cezayı yesek  veya kurtulmuş olsak da, sonra yine aynı hataları tekrarlamaktan kaçmayız, 
  • Alkollü araba kullanmayı ve yakalanmamayı marifet sayarız, 
  • Hız sınırını aşıp bir yere diğerlerinden on dakika önce varmayı büyük başarı görür, bir de üstüne geride kalıp, trafik kurallarına uyarak gelenler ile dalga geçeriz,
  • Sarhoşken, araba yolu bilir der, bırak ben kullanayım diyene arabamızı vermeyiz.
  • Ben nerede çevirme var bilirim demeyi marifet sayar o yüzden de alkollü araba kullanmaktan çekinmeyiz
  • Güvenlik şeridi diye bir şey bizim trafiğimizde yoktur, yol yoldur, her zaman herkes her taraftan geçilebilir.


Daha sizlere bir çok neden sayabilirim ama bu nedenler yüzünden ölen insanların çektiği acıları da anlıyoruz deriz. 

Anlayan insanlar bunları yapar mı? ....

Sevgilerimle,
Haluk
18.09.2010 11:30