1 Aralık 2010 Çarşamba

Jim Carrey ve Kırmızı NOKTA ....

Bugün benim yaşıtlarıma, hatta benden epeyce yaşça gençlere Jim Carrey deseniz, sanırım yanıtları sıkı bir güldürü ustası olduğunu söyler. Özellikle ACE VENTURA ve MASK ile başlayan filmlerinden sonra bir çok filmi gerçekten çok başarılı oldu ve özellikle komedi filmlerinin ustası oldu. Mimikleri, yüzü, esprileri hepimizin hoşuna gitti ve çokta sevdik. Bir gün onun için KIRMIZI NOKTA'lı bir yazı yazacağımı gerçekten düşünmemiştim ama burada bugün yazıyorum.

Jim Carrey bir çok komedi filminden sonra drama tarzı filmlerde yaptı ki bunlardan bir tanesi unutulmaz " Eternal Sunshine of the spotless mind " filmidir.

Ben bu filme bayılmıştım. Sonrasında yaptığı filmlerde komedi olamayan bazılarında sıkıldığımı ifade etmeliyim.

Nedense ondan o mimik estetiğini, kısa cümlelerden oluşan esprilerini beklediğimizden herhalde en azından ben yeterince keyif alamadım. belki bu yeni tarzını sevenler olmuştur.

Mesela Jim Carrey'in Batman filmindeki Bilmecici rolü veya ne bileyim Ace Ventura'daki o komik olayları düşününce Jim carrey benim kafamda hiç bir zaman drama oyuncusu olmadı.

Hemen hemen bütün filmlerini seyretmeme rağmen o Mask'taki tadı veya ne bileyim Salak ile Avanak'taki tadı alamadım. benim açımdan Jim Carrey bir komedi ustası.

Komedyenlere özgü bir mimik estetiği var ve bunu mükemmel kullanıyor diye düşünüyorum.

Bu yazımdaki Kırmızı Noktaya gelince, Jim carrey'in yeni filmlerinden birisi olan I Love You Philip Morris filmini seyrettim. Yanında oynayan yardımcı oyuncu Evan Macgregor. belki böyle deyince bir çok kişi Evan McGregor'u tanımayacaktır ama genelde aksiyon filmlerinin oyuncusudur ve benim gözümde gerçekten sıkı bir aksiyon oyuncusudur. Belki şöyle daha rahat tanıyacaksınız, efsane Star Wars'lardaki Obi Wan Kenobi'dir. Bunun yanında bir çok filmde çok üst düzey roller almıştır.

Şimdi yine bu filme dönüyorum, düşünsenize Jim Carrey ve Evan Mcgregor aynı filmde. Hemen aldım, biraz güleceğim, biraz drama, biraz da aksiyon vardır diye düşünerek alıyorum. Sonra, sonrasındaki yorumum biraz kırmızı nokta.

Asla karşı olduğumdan değil, insanların tercihine her zaman saygı gösteririm, sinemada dahi. Sadece şaşırdım, ne Jim Carrey'den, ne Evan Mcgregor'dan böyle bir film beklerdim.

Filmin eleştirisini yapmayacağım, bu sadece sanki benim kafamda oturmadı. Film baştan sona neredeyse iki erkeğin aşkını anlatan bir film, tamam çok hafif komedi sahneleri ve Jim carrey sahneleri var ama filme adapte olmak benim için çok zor oldu.

Bu yazıyı neden yazdım, eğer Jim Carrey'i seviyorsanız, hani komedi deyip ailenizle, çoluk çocuğunuzla karşısına geçip bu filmi seyretmek istiyorsanız, bunu bir kez daha düşünün diye yazıyorum, çünkü ben o niyetle almıştım. Tekrar ediyorum asla kimsenin cinsel tercihlerini eleştirmemden dolayı değil, çünkü eleştirmem ama hani Jim Carrey'in filmi gelmiş veya çıkmış diye düşünerek alıyorsanız, alın yine ama çocuklarınızdan uzak tutun, çünkü gerçekten komik bir film değil ve ciddi bir iki erkek arasında yaşanan ve biraz da cüretkar sahneler ile dolu bir aşk filmi.

Bu kadar eleştirdikten sonra bir yorum da pozitif eklemek isterim. Belki belli bir amaç, dikkat çekmek için yapılmış bir filmdir, bilemiyorum. Bu kadar usta iki oyuncuyu böyle bir filmde oynatmak cesaret ister, oynamak ise bence daha da büyük bir cesaret ister.

Eminim onlar da buna benzer bir tepki çekeceklerini düşünmüşlerdir ama yine de yapmışlar. Siz yine de beni dinleyin, çocuklarınızla birlikte bu filmi seyretmeyin, çünkü gerçekten oldukça cesaretli sahneler ve çekimler var ki, bence çocuklarımız açısından sakıncalı.



Sevgilerimle,
Haluk
01.12.2010 22:45