6 Haziran 2011 Pazartesi

Beğendik Sahili ve Limanköy ....

Daha önce İğneada gezilerimizden bahsetmiştim, o yüzden tekrar İğneada ile ilgili bir şeyler yazmayacağım. Unutanlar tekrar okumak isterse aşağıda linkini veriyorum.

http://halukdiyorki.blogspot.com/2010/07/doga-ile-denizin-bulustugu-cennet.html

Bu hafta sonu, yine İğneada'ya gittik. Hani tabiri caizse siftahı yine İğneada'da açtık. Şansımıza da nasıl güzel bir hava ve nasıl temiz bir deniz vardı anlatamam. Hem yandık, hem denize girdik, hem dinlendik ve tabi bolca da kitap okuduk.

Hani bir sözümüz vardır, gezilerden, tatillerden gelince " Yediğin, içtiğin senin olsun, gördüklerini anlat " diye. Ben de aynen öyle yapacağım, muhteşem Tekir, buz gibi Rakı'dan hiç bahsetmeden gördüklerime geçiyorum :)

Son dört beş senedir İğneada'ya geliriz ve çevre gezileri de yaparız. Bu sefer adını çok duyduğumuz ama bir türlü gidemediğimiz BEĞENDİK ve LİMANKÖY'e gidelim dedik.

Beğendik İğneada'ya 12 km ve tam Bulgarsitan sınırı.Limanköy biraz daha içeride kalıyor.

Beğendik köyü, bildiğimiz sanıyorum 15 20 haneli bir köy, ilginç bir yeri yok, deniz kenarına zaten köye gelmeden önce bir ayrımdan ulaşıyorsunuz. Toprak bir yol, yaklaşık 2 3 km gittikten sonra muhteşem bir manzara ile karşılaşıyorsunuz. Sahile indiğinizde bildiğimiz deniz kumunun üzerinde kırmızı gelincikler, sarı çiçekler, papatyalar. Evet, yanlış okumadınız, deniz kumunda yeşermişler. Bir on on beş metre sonra deniz ve sahil başlıyor. Nasıl temiz bir deniz ve sahil.

Beğendik sahilinde hiç bir tesis yok, derme çatma bir gözleme-ayrancı var. Hatta o bile kapısına aynen şöyle yazmış; Deniz bedava, kum bedava, güneş bedava, isterseniz şemsiye kiralayabilirsiniz. Onun dışında hiç bir tesis yok, yani arkanız yeşil, önünüz sahil ve deniz. Solunuz Bulgaristan ki bir Bulgar köyünü rahatlıkla görüyorsunuz, sağınızda ise Limanköy ve İğneada.

Tesis ve kalacak yer olmadığı için zorlansanız da hani tertemiz bir deniz ve kum istiyorsanız mutlaka Beğendik köyünün sahilini ziyaret etmelisiniz derim. Zaten İğneada'da kalıyorsanız dediğim gibi çok yakın.

Oradan hemen beş kilometre kadar ilerisinde Limanköy'e geçtik. Limanköy'de deniz biraz üstten gözüküyor, sahili yok , varsa bile biz göremedik. Küçük bir köy, çokta fazla kalmadık. Ancak deniz kenarına yakın ve tepede olduğu için buralara Villalar yapılmış, onlar denize doğru ve tahmin ediyorum çok güzel bir deniz manzaraları var.

Oldukça keyifli ve denize doyduğumuz bir hafta sonu oldu. Gerçekten bu kadar yerde denize girdim, ama İğneada'nın denizi kadar güzel deniz az gördüm. Gitmeyen arkadaşlarıma şiddetle tavsiye ediyorum ve oraya kadar gittikten sonra da Beğendik Köyünün sahilini 'de mutlaka ziyaret edin diyorum.

Son olarak Beğendik köyüne giderken yolda göremediğimiz bir manzarayı da, dönerken fotoğraf çeken bir başka arabadan fark ettik. Mandaların su keyfini neredeyse kaçırıyorduk. O kadar keyifli suyun içinde yatıyorlardı ki, görseniz. Bir taraftan geviş getiriyorlar, bir taraftan serinliyorlar. Manzara bu kadar keyifli olunca da bize de karelemek düştü tabi :)

Sevgilerimle,
Haluk
06.06.2011 09:30