16 Haziran 2011 Perşembe

Mektup ve Kartpostal .....

Belki çok klasik bir yazı olacak ama dün akşam seyrettiğim bir film de bolca olduğu için yazmak istedim.

Lütfen hafızanızı bir yoklayın. En son ne zaman birisinden el yazısı ile yazılmış bir mektup aldınız?

Ben düşündüm anımsayamadım.

Dün gece oldukça kalın bir mektup zarfını açan kadınının, ona aşık olan adam tarafından gönderilen mektubu okuması ve mektuptaki olayların senaryoya uyarlanmasını seyrettim.

Kadının o mektubu açışındaki heyecanı, sonra sigarasını yakıp, yatağına uzanıp keyifle okumasını seyrettim.

Bizler bu dönemi yaşadık, hele askerlik dönemini yaşayanlar sanırım çok daha fazla yaşamıştır, çünkü o iki satır için koskoca bir gün bekliyorsunuz, eğitimler, sohbet, mıntıka temizliği ve sonra mektup dağıtım töreni. Herkes toplanıyor, oturuyorsunuz, sanki bir yarışma var ve sizin adınız okunacak, fırlayacaksınız ayağa ve " ben, ben kazandım " diyeceksiniz. Etrafınızdakiler size gıpta ve kıskançlıkla bakacak.

O anda adı okunmayanların hüznünü yaşamadan anlamanız olanaksız. O mektup dağıtımı ile geçen 5 10 dakika sonunda ya üzgün, ya sevinçli ayrılırsınız. Size gelen bir zarfın o anda kimden geldiğinin hiç önemi yoktur, Ailenizden de gelse, sevgilinizden de, eşinizden de, arkadaşınızdan da. O an sadece önemsendiğinizi düşünürsünüz, karşılığında da siz de bolca yazarsınız.

Peki o sevdiğimiz, ilgilendiğimiz, hoşlandığımız kızların ceplerine sıkıştırdığımız masum notlar, kız arkadaşınız vasıtasıyla gönderdiğimiz notlar. Üzerine parfümler sıkıp, sigaraya yaktığımız, göz yaşı ile beslenen kağıt parçaları.

Bugün bunlar yok artık kalmadı, sakın bana bunu teknoloji ile anlatmaya çalışmayın, teknoloji işin kolayına kaçmayı gösterdi bize, biz de aynen onu aldık ve uyguladık.

Ben Ortaköy'de her gün görüyorum, yabancıların ellerinde SMS'in en alasını atabilecekleri, hatta fotoğrafı çekip gönderebilecekleri telefonlar var ama KARTPOSTAL alıp, elle yazıp dostlarına gönderiyorlar, siz bir düşünün bakalım, en son ne zaman bir Kartpostal alıp gönderdiniz?

Keşke o yazılı mektuplara dönebilsek, keşke teknolojiyi hayatı bu kadar basitleştirmek için kullanmasak, sevgilinize sorun, gönderdiğiniz " SENİ SEVİYORUM " SMS i mi daha mutlu eder, yoksa basit bir KALP fotoğrafı  üstüne elle yazdığı " SENİ SEVİYORUM " mu? Veya bir hafızanızı yoklayın, elle yazıp gönderdiğiniz bir mektup sizce hiç çöpe atılmış mıdır? Senelerce saklanan mektuplar yok mudur?

Bu arada bunları yazdım da, hani güzel söylüyorsun da sen yapıyor musun diye sorarsanız, maalesef HAYIR, ama dün gece filmden çok etkilendim, bugünden sonra yapmaya çalışacağımı söyleyebilirim, sonucunu göreceğiz.

Sevgilerimle,
Haluk
16.06.2011 10:00