25 Ağustos 2011 Perşembe

Sekiz film yorumu ....

THE CONSPRIRATOR

Robert Redford'dan enfes bir film.

Seyrettiğim ve sizlere de aşağıda sunmaya çalıştığım 8 film içinde en iyi film diyebilirim. Amerika'nın iç savaş zamanlarının sonunda, Güney ve Kuzey arasında yaşanan iç savaş ve Abraham Lincoln'e yapılan suikast ve suikasttan sonra Kuzey'in öç alma girişimi ile hazırlanan mahkeme sahneleri. Gerçekten film sizi tamamen içine alıyor ve o günleri yaşıyorsunuz. Oyuncu seçimleri de oldukça iyi yapılmış. James McAvoy, Kevin Kline, Robin Wright gibi ustalar oynuyor. Kesinlikle tavsiye ediyorum.

THE WHISTLEBLOWER 

İkinci sıraya koyduğum bir film. Oldukça heyecanlı ve gerçeklerden esinlenerek hazırlanmış. Amerikalı bir polisin Bosna'da İnsan Hakları ve Birleşmiş Milletler için görev yapan bir Amerikalı Güvenlik Şirketinde karşılaştığı olaylar ile ilgili bir senaryosu var. Başrol de Rachel Weiz var. Seyrederken o dramı ekrana çok güzel yansıtmışlar.

Zaten bu Amerika'lıların kendi kendilerini eleştiren filmlerine gerçekten hayranım, gerçeklere dayandırılmış bu filmi seveceğinizi düşünüyorum ve kesinlikle tavsiye ederim.

BAD TEACHER 

Cameron Diaz ve Justin Timberlake filmin kahramanları. Açıkçası eğlenceli bir film olmuş ama ben nedense çok sevemedim. Bir okulda öğretmenlik yapan Cameron Diaz'ın güzelliği ile ilgi çekmeyi bekleyen bir film olarak gördüm. Hani biz de böyle bir film yapsalar eminim Öğretmenler ayağa kalkardı. Nasıl bir öğretmen bu kadar alçaltılabilir diye ama dediğim gibi filmin ana konusu öğetmenlik falan değil, Cameron ile Justın hayranları bu filme reyting yaptırır. Sabun köpüğü gibi bir film anlayacağınız, hani seyretseniz de olur, seyretmesiniz de.

REPEATERS

Beğendiğim filmler içinde, benzer bir konuda bir dizi seyretmiştim daha önce, bu sefer senaryo biraz daha farklılaşıyor ama heyecanı yüksek bir macera filmi. Şöyle özetlemek gerekirse; bugünü yarın tekrar yaşıyrosunuz  ve bu her gün tekrarlanıyor. Üç gencin başına gelen bu olayların onlara olan etkisi ve çılgınlıkların  alıp başını gittiği bir film.

Bence seyredin derim, ama hani kaçırsanız da çok üzüleceğiniz bir film değil diye düşünüyorum. Oyuncuları meşhur oyuncular değil.

IN TRANZIT 

1946 senesi 2. Dünya Savaşı bitmek üzere. Leningrad'da kadınların kontrolünde olan bir hapishanede yaşayan savaş esirleri ile ilişkileri anlatılıyor. Muhteşem bir film diyebilirim. Zaten bir isim söyleyince sizlerin de filmin kalitesine artı puan vereceğinizi düşünüyorum. John Malkovich. Ben bu adama hayranım cidden, muhteşem bir oyuncu. Oynadığı filmlerin içinde kalitesiz bir film olduğunu sanmıyorum. Bu filmde de yine güzel oynuyor. Konusu oldukça etkili, kesinlikle tavsiye ediyorum, mutlaka bulun seyredin derim.

KARAYİP KORSANLARI 

Bu sanıyorum 3 veya 4. serisi. Bugüne kadar en sevdiğim filmi bu oldu.En azından filmi biraz anladım, görsellikler eski serilere göre daha sadeydi. Johhny Deep yine almış başını gitmiş, bu rol sanıyorum onu artık ölümsüzleştirdi. Zaten kuvvetli bir oyuncuydu, şimdi daha başarılı oldu diye düşünüyorum.

Bu serisi de Ölümsüzlük Pınar'ın arayan İspanyollar, İngilizler ve Korsanlar arasındaki macera. Yani sıkılmıyorsunuz hatta eğleniyorsunuz, beğendiğim için tavsiye ediyorum. Gerçi ben vizyondan çok sonra seyrettim, bir çok kişi görmüştür belki bilemiyorum.

BENİM HİKAYEM 

Çok sevdiğim diğer bir oyuncudur Paul Giamatti. Bir çok film ve dizi de rol alan bu büyük oyuncunun yine güzel bir senaryoyu da, rolünü de çok başarılı buldum. Filmin diğer gizli kahramanı Dustin Hoffman.

Film geçmişini gözden geçiren, sevgilileri, evlilikleri, çocukları ve yapmış olduğu işlerin arasında geçmişini kendi kendine sorgulayan bir adamın hikayesi. Bir drama aslında. Ben çok Drama seven birisi değilim ama bu filmi sevdim, biraz karamsar, biraz sıkıcı ama yine de sevilebilir.

BECK 

Beğendiğim macera filmlerinden birisi. Çevre konusuna dikkat çekmek için eylemler planlayan bir grup ile bu grubun içinden bir kadınla ilgilenen polisin arasındaki ilişkiyi anlatan bir film.

Oyuncu seçimleri ve çekimleri oldukça iyi, bu arada bir Norveç filmi olduğunu anımsatmalıyım. Bulursanız alın seyredin derim.

Sevgilerimle,
Haluk
25.08.2011 15:30