19 Ocak 2012 Perşembe

Kleopatra, Rome ve The Kennedys ....

Sizleri bilmem ama ben tarihe ışık tutan dizileri çok beğeniyorum. Gerçi şimdiye kadar genelde Türk Dizilerini seyretmediğim için, Kanuni, Hürrem falan konuları arasında bahsedilen Muhteşem Yüzyıl'ı seyretmedim ama gerek Pınar'dan, gerek arkadaşlarımdan aldığım bilgiler mutlaka seyredilmesi yönünde. Eminim, bilmediğimiz bir çok şeyi öğretiyorlardır.

Bu konularda daha önce yazılar yazdım, örneğin John Adams'ı seyrettiğimde büyülenmiştim cidden. O dizi yapılmadan önce dizide anlatılanları bir çok Amerika'lının dahi bilmediğine eminim.

Sonra ROME dizisini seyrettiğimde de çok etkilenmiştim, Sezar ile ilgili onlarca film ve dizi yapıldı ama bu Roma dizisi beni resmen koltuğa mıhlamıştı. Sonra devamını da aldım, yani 2. Sezonu, yani Sezar'ın öldürülmesinden sonra geçen zamanı. Hatta diziye biraz ön yargılı bile yaklaştım, öyle ya ortada Sezar yokken, bir 10 bölüm de daha ne anlatılabilirdi.

Ve o KLEOPATRA, biz çocukken bildiğimiz, belki de gerçekten tarihte herkesin aklında yer eden muhteşem Mısır Kraliçesi. Halbuki Rome dizisini seyrettikten sonra anlıyorsunuz ki Kleopatra Roma'nın bir oyuncağı. Bir çok Kleopatra filminde en muhteşem kadınlar rol almışken, bu dizi de oldukça normal bir kadın canlandırmış, hatta Kleopatra neredeyse bir seks düşkünü kadın gibi gösterilmiş, ne kadar doğru tabi bilemiyoruz.

2. Sezonu daha da çok beğendim Roma'nın. Diziyi bitirdikten sonra da oturdum Vikipedi'den okudum, baktım ki dizi ile tarih birebir, yani dizide mutlaka kendilerince yapılan kurgulamalar vardır ama savaşlar, aşklar, ihanetler, politika derken dizinin bütün keyfini yaşıyorsunuz.

Bu arada bir başka diziyi de tamamladım ki seyretmeyenlere mutlaka tavsiye edeceğim. The Kennedys. 1960 lı yılların en başarılı devlet adamı JFK'in başarıları, Marilyn Monroe ile olan aşkı, kadınlara düşkünlüğü, Küba sorunu, politikaları ve Oswald tarafından öldürülmesi, sonrasında kardeşi Robert Kennedy onun yerini alma çabaları ve onun da öldürülüşü. Muhteşem çekilmiş, onlar ile birlikte yaşıyorsunuz o anki olayları.

Özetle diyeceğim, abuk sabuk filmler de seyrediyorum, hatta ayırt etmeden seyrediyorum ama tarih ile ilgili ve bizim kitaplardan okuduğumuz ve ezberletilen tarihi, bir dizi halinde seyretmek resmen çok daha güzel ve kalıcı  bir öğretim oluyor. Üstelik seyrettikten sonra mutlaka gidip vikipedi'den ne kadar uygun çekmişler diye okumaya da çalışıyorum.

Rome ve The Kennedys dizilerini zamanınız varsa alın seyredin derim, özellikle Rome Sezon 1 ve Sezon 2 çok çok başarılı.

Sevgilerimle,
Haluk
19.01.2012 11:00